Sem Plastik Genel Müdürü Yavuz Eroğlu´nun, Türkiye Gazetesi´nden Mustafa Sezer ile Gerçekleştirdiği Özel Röportaj

Sem Plastik, THY’nin bardağı ile parladı yerli uçağa göz dikti
20 Aralık 2011 Salı


Sem Plastik, THY için ürettiği ilk ‘kullan at kristal bardak’la sektöre girdi. Hızla büyüdü ve 200 civarında ürüne ulaştı. Şirket şimdi Türkiye’nin ilk yerli uçağının plastik tedarikçisi olmaya hazırlanıyor


KOBİDÜNYASI 
Mustafa Sezer mustafa.sezer@tg.com.tr 


KOBİ’ler, yaptıkları inovasyonlarla hızla gelişirken, hedeflerini de büyütüyor. İşe sıfırdan başlayıp Türkiye’nin önde gelen firmaları arasına giren, ürettiği ürünleri dünya devlerine satmayı başaran bu KOBİ’lerden birisi de Sem Plastik... Tarım makinelerine yedek parça üretimiyle işe başlayan Sem Plastik, şimdi Türkiye’nin ve dünyanın en büyük şirketlerine plastik gıda ambalajı üretiyor. Türk Hava Yolları’na Türkiye’de ilk olarak kristal bardak üreterek sektöre giren Sem Plastik yıllardır edindiği tecrübeyi şimdi üretilmesi planlanan ilk yerli uçağa taşımayı planlıyor. 


Sem Plastik Genel Müdürü Yavuz Eroğlu, şirketin kuruluşunun, babası Namık Kemal Eroğlu tarafından gerçekleştiğini anlatıyor. Eroğlu, “Babam, Yıldız Teknik Üniversitesi’nden mezun. 1968’den 1977’ye kadar Taral Tarım Makinaları A.Ş.’de çalışmış. Firmanın Ticaret Müdürlüğü’nü yaptığı dönemde, tarım ilaçlama makinaları için manometre üretme ihtiyacı doğmuş. Basınç ölçmeye yarayan manometreyi yapmak için çalışmalarda bulunan babam, uzun uğraşlar sonrası amacına ulaşarak sanayiciliğe ilk adımını atmış. Bir dönem o zamanki patronu Burhan Silahtaroğlu’nun da isteğiyle gündüzleri Taral Tarım Makinaları’nda görevini sürdürürken, geceleri ise kendi işinde çalışmış. Daha sonra ise ortaklık kurarak şirketin ilk temellerini atmış” diyerek şirketin kuruluş aşamasını anlatıyor. 


THY uçaklarında o dönem uçaklarda Hollanda’lı bir şirketten ithal ettiği bardaklar kullandığını anlatan Yavuz Eroğlu “Biz bu bardakları Türkiye’de üretmeye karar verdik. O yıllarda Türkiye’de bu bardakları üretecek teknoloji yok. Kalıp teknolojisi de yeterince gelişmiş değildi. Sektörde o zaman şeffaf, ince ve narin plastik ürünler üretilmiyordu. Plastik kristal bardakları Türkiye’de ilk defa ürettik. Avrupa ile boy ölçüşüyoruz. Şu an her yerde görebileceğiniz kristal plastik bardakların tasarımı bize ait. Bu şekilde de sektöre girdik” dedi. THY ile başlayan iş birliklerinin kendilerini farklı boyuta taşıdığını söyleyen Eroğlu “Daha sonra bu sektörde uzmanlaştık, ürün çeşitliliğimiz arttı ve yeni iş birlikleri gerçekleştirdik. Emirates, Singapur Hava Yolları gibi dünya devi hava yolu şirketleri ile çalışıyoruz. Bunun yanında McDonald’s, Burger King, Unilever, Coca-Cola, Ülker, Sütaş gibi birçok gıda devine de üretim yapıyoruz. Farklı ülkelere özel tasarımlar da gerçekleştiriyoruz dedi. 

ÜÇ BOYUTLU KARAKTERLE BEĞENİLDİ 
Fırında erimeyen tabağı ilk defa üreten, Danino’ nun sevimli dinozorunu üç boyutlu hale getiren SEM Plastik’te her çalışma yenilik için yapılıyor. 

 

UÇAK TECRÜBEMİZ OLDUKÇA YÜKSEK 
Yavuz Eroğlu (sağda), Türkiye’nin 2023 yılına kadar kendi uçağını üretmek istediğini, kendilerinin de projenin plastik ayağında yer almayı planladıklarını söyledi. Uçaklarla ilgili teknik bir ekipleri bulunduğunu söyleyen Eroğlu, çalışma arkadaşlarıyla bir araya geldiklerinde yeni projeler ve yeni fikirler hakkında görüş alışverişinde bulunup birlikte çalıştıklarını söyledi. 

Filistin’e 4 milyon dolar yatırdı 
Yavuz Eroğlu Filistin’e ilk yatırım yapan Türk şirketi olduklarını bildirerek “İsrail’de önemli bir pazar payına sahip olan SEM, 4 milyon dolarlık teknoloji ağırlıklı yatırımıyla, Filistin pazarının da lideri oldu. Filistin’in Batı Şeria Bölgesi’nde 1200 metrekare kapalı alanda kurulan fabrika, Filistin’deki ilk Türk, dünya genelinde ise dördüncü sanayi yatırımı olma özelliğine sahip. Sektördeki en genç makinelere sahip olan fabrika, yüzde yüzlük kapasite kullanım oranıyla günde 3 milyon adetlik üretim gerçekleştiriyor” dedi. 


‘Domates suyu bu bardakla daha da güzel oldu’ dediler 
Ürünlerin kullanım alanlarına getirdiği farklılığı anlatan Yavuz Eroğlu, “Bir Avrupalı hava yolu şirketi müşterimizden uçuş sırasında bardaklarımızda verilen domates suyunun tadının daha güzel olduğuna, daha çok tüketildiğine dair bir bilgi aldık. Konuyu araştırınca baktık ki, alçak basınçta meyve aromaları daha kolay açığa çıkıyor ve uçakta içilen domates suyu bu nedenle daha lezzetli algılanıyor, daha fazla tüketiliyor” dedi. Plastik bardak, tabak, çatal, bıçak, dondurma kutuları, ayran bardakları, yoğurt kapları gibi gıda ambalajı ürettiklerini söyleyen Eroğlu, 150 milyon dolar ciroya ulaştıklarını, 22 milyon dolarlık da bir ihracat yaptıklarını söyledi.